עורך דין ביטוח לאומי: כך תממשו את זכויותיכם!

אזרחים רבים נאלצים להתמודד במהלך חייהם עם מצבי חיים מורכבים אשר בגינם ניתן לתבוע תשלום גמלאות מהמוסד לביטוח לאומי. המצב הרגיש בו נתון אדם בבואו לבקש סיוע ולממש את זכויותיו בחוק עשוי להוסיף על המורכבות של מצבו, זאת בנוסף להיצמדות להליכי הבירוקרטיה המחייבים, הגשת הטפסים והתייצבות הנדרשת ממנו בשלל ועדות שונות. מה עושים? עורך דין ביטוח לאומי הבקיא בנבכי החוק, בזכויות הנזקפות לאזרח בשל שלל אירועי חיים ובאופן בו מתנהל המוסד לביטוח לאומי יסייע לך למצות את זכויותיך, להימנע מסחבת ולקבל בדיוק את מה שמגיע לך!

עורך דין ביטוח לאומי: מדוע כדאי להיעזר בשירותיו?

נסיבות חיים שונות עשויות להקשות באופן ניכר על תפקודו התקין של אדם ותפקודו של התא המשפחתי כולו. פגיעה נפשית או גופנית, אובדן עבודה, ילד בעל נכות ועוד שלל קשיים מאפשרים "על הנייר" את קבלת הסיוע מצידו של המוסד לביטוח לאומי. על מנת לממש את הזכות לקבלת סיוע יש לפנות בדרכים המקובלות אל הביטוח הלאומי כדי שהן יסופקו לכם. על אף הפשטות הנשמעת מעצם ההליך, כשהאדם חווה משבר, בין אם רפואי ובין אם נפשי, הגשת טפסים כנדרש, התייצבות לוועדות וצליחתן כנדרש מהוות אתגר לא מבוטל.

עורך דין ביטוח לאומי כמו משרד של משרד עו"ד ויצמן אייכנברונר מהווה דמות מפתח שמסייעת לרבים לקבל את שמגיע להם בחוק ומצד שני, לעשות זאת מבלי לבזבז זמן מיותר, כוחות שלא תמיד קיימים לרשותם ומבלי לשבש את שגרת יומם. בשל הקושי במיצוי זכויות מול הביטוח הלאומי בהתנהלות עצמאית ללא ליווי משפטי, רבים בוחרים להיעזר באדם המתאים שיסייע להם לצלוח את התהליך ולהתמודד בצורה נכונה עם קשיי הבירוקרטיה עד לקבלת הגמלה או הקצבה במלואה.

  • מילוי מלא של הטפסים המתאימים
  • צירוף תיק מסמכים רלוונטי ומבוסס כדי שיתמוך בזכאות לגמלה/קצבה
  • הכנה לוועדה בביטוח הלאומי, הן מבחינת התוכן הצפוי לעלות, שאלות שייתכן ויעלו ומסמכים נדרשים
  • התמודדות מקצועית עם הגשת ערעורים במידת הצורך ועוד

שירותים אלה ואחרים הופכים את עורך דין ביטוח לאומי לכתובת הנבחרת על ידי רבים ללוות אותם ברגעי משבר אישיים ומשפחתיים.

מהן התביעות השונות שניתן להגיש למוסד לביטוח לאומי?

החוק מגדיר אירועים חיים שונים ומצבים בריאותיים כמזכים, הן בהכרה מצד הביטוח הלאומי ולעיתים הן בגמלה המספקת תמיכה כלכלית. מבין שלל המצבים השונים נפרט אודות מספר תביעות:

  • נכות כללית – תנאי הסף המזכה בקבלת קצבה זו הוא אחוז נכות השווה או עולה על האחוז הקובע לפי חוק ובנוסף לכך, ירידה ביכולת ההשתכרות של אדם. ביכולתו של עורך דין ביטוח לאומי מיומן להעלות את הסבירות לקבלתה של תביעה שהוגשה בנושא זה ובנוסף, להפוך החלטה שדחתה את זכאותו של אדם לקבל קצבה מסוג זה.
  • נכות ילד – גמלה המועברת להוריו של ילד הסובל מנכות מוכרת ובשל כך, זקוק לשם מחייתו מעורבות גבוהה מהרגיל מצד הוריו. ביטוח לאומי מכיר בעומס המוטל על הוריו של הילד הנובע מנכותו ומספק לזכאים גמלה חודשית החל מגיל ינקות ועד להגיעו של הילד לגיל 18.
  • תאונת עבודה – פגיעה שהתרחשה במהלך עבודתו של אדם תזכה אותו במענה רפואי ללא תשלום ואף בהכרה בנכות במידת הצורך. התובע עשוי להימצא זכאי לקבלת קצבה על בסיס חודשי או באופן חד פעמי.
    מלבד מצבים אלה, מחלות קשות, תאונות, זקנה, פגיעות טרור ואף מצבי חיים משמחים כמו לידת ילד, כל אלה עשויים לזכות בתגמול בדמות קצבה חודשית או חד פעמית על ידי המוסד לביטוח לאומי.

מה עושים כשתביעה נדחית?

ראשית, לא לראות זאת כסוף פסוק! פעמים רבות תביעות מוצדקות ומבוססות נדחות בשל עילות כאלה ואחרות על ידי המוסד לביטוח לאומי, אך לאחר הגשת ערעור מבוסס הן מתקבלות ומזכות את המגיש בקבלת קצבה. הזכות להגשת ערעור על קביעת המוסד לביטוח לאומי ניתנת לכל אזרח, כל עוד וזה מוגש במסגרת 60 ימים מהרגע בו נתקבלה ההחלטה הראשונית בדבר התביעה. עורך דין ביטוח לאומי יכול לסייע רבות בהגשתו של ערעור לאחר דחיית תביעה. חוות דעת מבוססות ומקצועיות לחיזוק טענותיו של התובע, צירופם של מסמכים נוספים ועוד אלמנטים רבים ביכולתם לחזק את התביעה ולהגדיל משמעותית את הסבירות לקבלתה.

תפריט נגישות

נשמח לעזור לכם!