כל מה שחשוב לדעת על עורך דין תאונות אופנוע: המדריך המלא

מאחר שאופנוע הוא כלי רכב מועד לפורענות, גם אם חסכוני, מהיר ובעל תדמית סקסית, רכיבה על אופנוע מחייבת הצטיידות בביטוח ואם קרתה תאונה, פנייה לאותו עורך דין תאונות אופנוע היא הכרחית.  

לא צריך לבדוק נתונים סטטיסטיים, כדי לדעת שרוכבי אופנוע חשופים יותר לפגיעות, ממשתמשי דרך אחרים ואכן, על פי נתוני הרשות לבטיחות בדרכים מ-2020, סיכוייו של אופנוען להיות מעורב בתאונת דרכים, גדולים פי 16, משל נהג רכב פרטי. קבוצת הגיל העיקרית של הנפגעים בתאונות אופנוע, היא 20-24.

בנוסף, דו"ח נפגעי תאונות הדרכים של המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, מראה שלמרות שרוכבי אופנוע מהווים רק 14% מהנפגעים בכבישים בין עירוניים, שיעורם עומד על 25%, מכלל הנפגעים קשה ואנוש בכבישים אלה.

פגיעות אפשריות מתאונות אופנוע

תאונות אופנוע לא מעטות, מסתיימות, למרבה הצער, במותו של רוכב האופנוע, אבל גם שלל הפציעות שיכול להיגרם מתאונה כזאת, איננו קטן.

מדובר בפציעות כמו חתכים, שברים, ריסוקים, קרעים ברצועות, בגידים ובשרירים, כל אלה מחייבים טיפולים, ניתוחים, אשפוזים ארוכים בבית חולים ושיקום ארוך.

פגיעות בתאונת אופנוע יכולות להביא גם לנזקים בלתי הפיכים ולנכות, משיתוקי גפיים, איברים קטועים ועיוורון ועד לנזק מוחי או נכויות קוגניטיביות ונפשיות.

מסתבר שגם הקסדה לא תמיד עוזרת. מחקר של המנהל הלאומי לבטיחות בתעבורה בארה"ב, מצא שכ-15% מהרוכבים שספגו חבלות ראש בעת שחבשו קסדה, עדיין סבלו מפגיעת מוח טראומתית, שיכולה לגרום לפגיעה בזיכרון ובריכוז, במהירות עיבוד הנתונים, בתגובתיות המוח ועוד.

הקשיים של רוכבי אופנוע בתביעות פיצויים

לא זו בלבד שהם חשופים יותר לפגיעות חמורות, לעיתים גם בחזית המשפטית ומול חברות הביטוח, מוצאים עצמם רוכבי אופנוע בעמדת נחיתות.

לכאורה, לנפגעי תאונות דרכים באשר הם, מעמד שווה. מנגנון ביטוח חובה, מזכה כל נפגע בפיצויים, בלי קשר לאשמתו בתאונה וחלק מהנפגעים מרכב ללא ביטוח, יקבלו פיצויים. מצבם של רוכבי האופנוע, מורכב יותר.

המציאות מראה, שרבים מהאופנוענים אינם מבטחים את האופנוע בביטוח חובה, מאחר שהפוליסות לאופנועים נוטות להיות יקרות. כך יוצא, שלרבים מהנפגעים בתאונות כאלה אין כלל ביטוח חובה, או שהם מחזיקים ברישיון נהיגה לאופנוע "קל", יותר מזה שהם רוכבים עליו ולכן הפוליסה אינה מכסה.

הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, "קרנית", מפצה אמנם נפגעים מתאונות שנגרמו על ידי רכב לא מבוטח, אך לא את הרוכב עצמו והוא רשאי רק להגיש תביעת פיצויים לפי פקודת הנזיקין, נגד גורם שהיה אחראי לדעתו לתאונה.

חשיבות הייצוג המקצועי של עורך דין תאונות אופנוע

מעבר לפציעה אפשרית, לנסיבות התאונה יכולות להיות השלכות משפטיות עבור רוכב האופנוע, בעיקר אם נפגעו בה אנשים נוספים ותיקי נזיקין של תאונות אופנוע, כוללים פעמים רבות סוגיות משפטיות מורכבות.

זו הסיבה שנדרש במקרים הללו סיוע מיידי של עורך דין תאונות אופנוע, המומחה בייצוג נפגעי גוף בתאונות דרכים ובעל מיומנות וניסיון בהופעות בבתי משפט ובעבודה מול גופים מוסדיים.

תביעות בגין פגיעות קשות בתאונות דרכים, מתנהלות בבתי משפט מחוזיים והן מחייבות בין השאר השגת  והגשת חוות דעת של מומחים בתחומים כמו שיקום, סיעוד, ניידות ועוד, על פי מצב הנפגע.

מאחר שההליכים המשפטיים עלולים להימשך לאורך זמן רב, עורך הדין יכול לפעול מול חברת הביטוח להשגת "תשלום תכוף" עבור הניזוק ומשפחתו עד למועד מתן פסק הדין, על חשבון סכום הפיצויים הסופי שייפסק לו.

תשלום תכוף חשוב במיוחד, כשמדובר בנכויות ומגבלות המביאות, מעבר להוצאות הטיפולים, גם לפגיעה ביכולת ההשתכרות של הנפגע.  

מתי פונים לעורך דין תאונות אופנוע?

פנייה לעזרת עורך דין, צריכה להתבצע  מיד לאחר התאונה, כדי לדאוג לזכויות הכספיות והטיפוליות. התנהלות נכונה החל מרגע התאונה, יכולה להיות קריטית לניהול התיק ולכן חשוב לקבל בהקדם הנחיות פעולה.

עורך דין לדיני נזיקין המומחה בתאונות מסוג זה, יוכל לייעץ לאן להתפנות לקבלת טיפול רפואי, איך לדבר עם מי שמעורב בתאונה, אלו מסמכים לבקש מהמעורבים, כיצד לאתר ראיות חשובות בשטח וכד'.

בהמשך, יספק הייעוץ המשפטי מעטפת בכל הנוגע למגעים עם המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח וכל גורם הרלוונטי למיצוי זכויות רוכב האופנוע, בחינה של פרטי המקרה מהפן המשפטי וגיבוש האסטרטגיה הטובה ביותר, להשגת התוצאות.

תוכן עניינים

תפריט נגישות

נשמח לעזור לכם!