כל מה שחשוב לדעת על תביעות משרד הביטחון: דעו את זכויותיכם!

מהלך של תביעת אחוזי נכות ממשרד הביטחון, הוא ייחודי. מי יכול לתבוע, מתי מגישים תביעות משרד הביטחון ואיך עורך דין נזיקין יוכל לסייע לכם בנושא? כל התשובות בהמשך!

אם אתם חיילים בחובה, קבע, או מילואים, שוטרים, סוהרים, אנשי שב"כ או מוסד וחליתם או נפצעתם במהלך שירותכם הצבאי או הביטחוני, ייתכן שאתם זכאים להכרה כנכי אגף השיקום במשרד הביטחון ולקבלת תגמולים והטבות.  

הגשת תביעות למשרד הביטחון נועדה לצורך הכרה של משרד הביטחון בפגיעות שנוצרו במהלך השירות ואחריות לטיפול במצב גם בעתיד, לצד קבלת הטבות ותגמולים. לשם כך יצטרך התובע להוכיח בבית המשפט שהוא סובל ממגבלות ולהתייצב בפני ועדה רפואית.

 

באילו מקרים ניתן להגיש תביעות משרד הביטחון?

העילה להגשת תביעה למשרד הביטחון, יכולה להיות פגיעה שגרמה לאובדן או ירידה בתפקוד ברמה הגופנית, הנפשית או השכלית, או  החמרה של מחלה או מצב גופני קיים, במהלך ובעקבות השירות, גם אם התרחשו במהלכה של חופשה מאושרת.

 

כיצד מגישים תביעה למשרד הביטחון?

מומלץ להגיש את התביעה סמוך ככל הניתן ליום השחרור, למרות שההתיישנות על התביעה חלה רק לאחר שלוש שנים ולמצבים ומחלות מסוימות, תקופת התיישנות ארוכה יותר.

בשלב הראשון בהליך תביעות משרד הביטחון, מגיש התובע טופס ייעודי לקצין התגמולים, להכרה בחבלה או המחלה ופירוט הקשר הסיבתי לשירות, בצירוף מסמכים רפואיים לגיבוי, אישור תנאי שירות, דו"ח פציעה ותצהיר החתום בידי עורך דין.

קצין התגמולים יבצע בדיקות, לרבות קשר עם הדרג הפיקודי של התובע וחוות דעת של רופא מומחה מטעם משרד הביטחון. אם הפגיעה הוכרה, התובע יתייצב בפני ועדה רפואית, שתקבע את אחוזי הנכות.

תפקיד הוועדה הרפואית הוא להמיר את חומרת הפגיעה הגופנית או הנפשית ממנה סובל התובע, לאחוזי נכות, שמהם נגזר גובה וסוג התגמולים.

 

ערעור על החלטות הוועדה הרפואית וקצין התגמולים

כחודשיים שלושה לאחר בדיקת הוועדה הרפואית, ישלח קצין התגמולים את החלטתו בעניין שיעור אחוזי הנכות שקבעה הוועדה. אם לדעת התובע, אחוזי הנכות שקיבל אינם משקפים את מצבו, הוא רשאי לערער על ההחלטה ולבקש בדיקה של הוועדה הרפואית העליונה במשרד הביטחון.

במקרים בהם קצין התגמולים הוא זה שדחה את התביעה, לדעת התובע שלא בצדק, ניתן להגיש ערעור בבית המשפט, גם על החלטתו.

הטיפול בתביעות משרד הביטחון, יש לדעת, עלול להימשך גם כמה שנים  למרות שהוראת אגף שיקום נכים, מכתיבה פרק זמן מוגדר. במקרים שבהם הקשר הסיבתי בין הפגיעה לשירות הצבאי ברור, הליך התביעה יהיה קצר משמעותית.

 

סיוע של עורך דין נזיקין

לאחרונה מנסים באגף השיקום לקצר את הבירוקרטיה עבור נפגעי צה"ל וכוחות הביטחון ועדיין, רבים מהנפגעים מתקשים לנווט בסבך ואינם מכירים את זכויותיהם ותביעות משרד הביטחון עלולות להיות ארוכות ומורכבות

כדי לוודא שאתם מקבלים את המגיע, נדרש ייעוץ משפטי, של עורך דין המתמחה במשרד הביטחון או עורך דין נזיקין, עורך דין תאונות עבודה או אפילו עורך דין תאונת דרכים מומלץ.

עורך הדין יבחן את התביעה ויידע לצפות בעיות עתידיות ולהכין פתרונות, ייצג את התובע בוועדות הרפואית ובבתי המשפט, יכין אותו למפגשים עם אנשי המקצוע, יבחן את החלטת הוועדה וימליץ על דרכי פעולה.

בנוסף, הוא יצור את הקשר עם מומחי הרפואה, שיספקו חוות דעת מקצועית על מצב התובע והקשר הסיבתי לשירותו הצבאי או הביטחוני ובמקביל עם קצין התגמולים והוועדה הרפואית, כדי לבדוק היכן עומדת התביעה.

תביעות משרד הביטחון המתבצעות בייצוג משפטי, נהנות מיתרון אדיר. הגשת תביעה מדויקת ומנומקת היטב, היא תנאי הכרחי להצלחה.

תפריט נגישות

נשמח לעזור לכם!