מה תפקידו של עורך דין נפילה ברחוב ובאילו מקרים הוא יוכל לעזור לכם?

מדרכה שבורה, אבן מדרך בולטת, מדרגות ללא מעקה, שלולית שמן, כל אלה ועוד, עלולים לגרום לנפילות ופציעות של עוברי אורח. את מי תובעים על נזקי גוף במקרים כאלה ולמה צריך עורך דין נפילה ברחוב? כל התשובות בהמשך המאמר!   

גם הפעולה הבסיסית והיומיומית של צעידה ברחוב, עלולה להסתיים לא טוב, אם נתקלתם במכשול והשתטחתם על הקרקע ומעבר לאי הנעימות, נגרמו לכם חבלות.

מעבר לתביעות מהביטוח הלאומי (בעיקר אם הנפילה מוגדרת כתאונת עבודה),  או תביעת חברת הביטוח שלכם (אם ביטחתם את עצמכם נגד אירועי נפילה), ניתן, אם הנפילה נגרמה מרשלנותו של מישהו, להגיש נגדו תביעת נזיקין.

חשיבות מיקום התאונה

תאונות רחוב רבות קורות בשטחים שבאחריות הרשות המקומית. מעידה על בור במדרכה, מרצפת בולטת או מכסה ביוב פתוח, החלקה על משטח רטוב, נפילה מספסל שבור ועוד. סעיף 235 לפקודת העיריות, קובע שכל עירייה ורשות מקומית, אחראית לשטחים הציבוריים בתחומיה וחובתה לאתר ולתקן כל מפגע, או להזהיר מפניו.

אם התאונה התרחשה בשטח ציבורי השייך לגורמים נוספים מלבד הרשות המקומית (כמו קניון, גן ציבורי וכיו"ב) יש לדווח על הנפילה להנהלת האתר ולהוכיח שהגורם האחראי התרשל (שטיפת רצפות ללא שלט אזהרה, למשל).

גם אם הנפילה קרתה במרכול או חנות, הכתובת היא מנהל המקום, אליו יש לפנות אליו סמוך למקרה, למלא דו"ח תאונה ולבקש שמירה של סרטוני מצלמת האבטחה, להוכחת המקרה.

תביעת הנזיקין תופנה במקרה כזה לאותו גוף, אלא אם יש לו כיסוי ביטוחי צד ג', אז המען הוא חברת הביטוח. אם השהייה באתר (בית מלון, למשל) הייתה במסגרת העבודה, ניתן לתבוע גם את הביטוח הלאומי, בגין תאונת עבודה.

נפילה בדרך לעבודה

תאונת עבודה מוגדרת ככזאת, אם התרחשה במהלך העבודה עצמה או בדרך אליה וממנה. כלומר, תביעת נזיקין נגד הרשות המקומית על נפילה ברחוב, יכולה להיחשב על ידי הביטוח הלאומי, גם כתאונה עבודה.

התנאי הוא, שהנפילה אירעה בדרך ממעונו של הנפגע למקום עבודתו או בחזרה ממנו, ללא סטייה מהנתיב הרגיל. אירוע שהתרחש ב"תחנות" בדרך לעבודה, כמו הסעות ילדים, קניות וכד', לא ייחשב כתאונת עבודה.

בתאונה בדרך לעבודה, יש להגיש תחילה תביעה לביטוח הלאומי ותביעה נוספת נגד המעסיק. חשוב  שפרטי התביעה הראשונית בביטוח הלאומי, יהיו מדויקים ומהימנים, מאחר שייחשפו בהמשך לעיני נתבעים נוספים, כמו חברות ביטוח.

תביעה לפיצויים יכולה להיות מופנית גם לחברת הביטוח בה מבוטח הנפגע, או באמצעות פוליסת ביטוח שרכש עבורו המעסיק.

מה עושים אחרי נפילה ברחוב?

אם נפלתם ברחוב ונפגעתם, חשוב להקפיד על ביצוע כמה פעולות, כדי להבטיח קבלה של פיצוי:

  • לתעד את גורם התאונה – חשוב לצלם את המפגע שעליו כשלתם מיד לאחר התאונה מכמה זוויות, באופן שידגים את הבעייתיות שבו ואף להציב סרגל שידגים את ממדיו.
  • לתעד את מיקום התאונה – יש לרשום את הכתובת המדויקת בה אירעה התאונה. אם התרחשה בשטח פרטי, לפנות מיד לנציג של המקום ולמלא דו"ח תאונה.
  • לאתר עדים – אם יש עדים לתאונה, חשוב לבקש פרטי התקשרות, כדי להשתמש בעדותם במקרה הצורך.
  • לתעד טיפול רפואי – מיותר לציין שאם נפגעתם, יש לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי, תוך ציון נסיבות התאונה, בפני הרופא המטפל. בסיום הטיפול יש לבקש סיכום טיפול בכתב, בו יצוין שהפגיעה נגרמה מתאונת נפילה. חשוב לשמור סיכומי ביקור אצל רופאים, תוצאות בדיקות וקבלות על נסיעות, ציוד רפואי, תרופות וסיוע בבית. את כלל הצילומים והמסמכים יש לשמור ביחד ואף לגבות את החומר על מכשיר נוסף.
  • הוכחה פגיעה בכושר ההשתכרות – חשוב לשמור, בנוסף, כל מסמך הנוגע להכנסות ושכר כמו תלושי שכר ודו"חות מס, שיעידו על פגיעה בכושר ההשתכרות בעקבות התאונה.

ייעוץ משפטי של עורך דין נפילה ברחוב

כדי לקבל את הפיצוי המקסימלי על פגיעה בעקבות נפילה ברחוב או בכל מקום ציבורי אחר, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין מתחום הנזיקין, שהוא בעל ידע וניסיון שיאפשרו לו לייצג אתכם בצורה המיטבית.

לפנייה מוקדמת לעורך דין נפילה ברחוב, ישנה חשיבות רבה בהכוונת הנפגע לביצוע הפעולות הנכונות ולהימנעות מטעויות, שיפגעו בהמשך בתיק. עורך דין שעיסוקו בתביעות נזיקין נגד הרשות המקומית, ידאג שהנפגע יקבל פיצוי, גם כשמדובר במפגעים מינימליים.

תוכן עניינים

תפריט נגישות

נשמח לעזור לכם!