עורך דין תאונות קשות: מיצוי זכויות בעקבות פגיעה מתאונה

גם אם התברכנו במזל יוצא דופן, תאונה היא תרחיש שתמיד יכול להתממש וכדאי לקחת אותו בחשבון. איך ממצים זכויות בעקבות פגיעה מתאונה ולמה חשוב להסתייע באותו עורך דין תאונות קשות, בעל ידע וניסיון מוכחים? כל התשובות בהמשך!

תאונה מכל סוג שהוא עלולה להתרחש בנסיבות מגוונות. זו יכולה להיות תאונת דרכים,  אם במהלך נהיגה ברכב, רכיבה על אופנוע או כהולכי רגל. זו יכולה להיות נפילה מגובה או פגיעה ממכשור לא תקין בעבודה, או אפילו מעידה או החלקה ברחוב.

בכל המקרים הללו ודומיהם, אדם שנגרם לו נזק גופני או נפשי כתוצאה מהתאונה, רשאי להגיש תביעת נזיקין בבית המשפט ולזכות בכספי פיצויים.

כדי להגיע לתוצאות המרביות בתיקים כאלה ולצלוח את ההליך המשפטי בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין המומחה בדיני נזיקין.

מהו עיסוקו של עורך דין לענייני נזיקין?

תחום נזקי הגוף, הוא תחום רחב והוא כולל פגיעות גופניות ונפשיות מסוגים שונים, החל מחבלות שונות, דרך אובדן תפקוד חלקי של הגוף, שיתוק, אובדן של איברים ופגיעות נפשיות או קוגניטיביות ועד למקרים קיצוניים של מוות.

עורך דין לענייני נזיקין הוא מי שמסייע בידי נפגעי תאונות (או קרוביהם, במקרים שבהם התאונה הסתיימה במוות) בהגשת תביעות לקבלת פיצויים, מול חברת הביטוח או מול כל גורם אחר, שלכאורה אחראי להתרחשות התאונה, או לתנאים שגרמו לה.

עורך הדין מייצג את נפגע התאונה בכל ההליכים המשפטיים הנדרשים, לרבות משא ומתן עם הצד השני על הסדר פשרה אפשרי, חקירת עדים מומחים, הופעות בדיונים בבית המשפט ועוד.

למה חשוב להיעזר בעורך דין תאונות קשות?

את ההתקשרות הראשונית עם עורך דין המומחה בדיני נזיקין,  חשוב ליצור מיד לאחר אירוע התאונה. לא כדאי לבזבז זמן יקר, מאחר שייצוג משפטי מתאים ומתמיד החל מתחילת התהליך, הכרחי למיצוי הדין עם האחראים לתאונה ולקבלת סכום הפיצויים הגבוה ביותר שניתן לקבל.

ייצוג משפטי מקצועי של נפגעי תאונות בתביעות נזיקין הוא משמעותי, בעיקר מאחר שחברות הביטוח מנסות ככל יכולתן במקרים רבים, להפחית את שיעורי הפיצוי הניתנים למי שנפגעו בתאונות.

עורך דין מיומן, יידע כיצד להתעמת עם נציגי חברה הביטוח, להוכיח חד משמעית את נסיבות התרחשות התאונה ואת חומרת הפגיעות שגרמה ומכאן, את אחריותם של הנתבעים ואת חובם לשלם את הפיצויים הכספיים המקסימליים האפשריים, לנפגע.

איך בוחרים עורך דין לענייני נזיקין?

בחירה של עורך דין בכלל, כך גם בתחום דיני הנזיקין, מחייבת תחקיר מעמיק ובחינה של כמה קריטריונים חשובים:

  • מוניטין – חשוב לברר מהו המוניטין ומהו השם שצברו לעצמם עם השנים, עורך הדין וצוות משרדו, בתחום תיקי הנזיקין.
  • ניסיון – מומלץ לבחורבעורך דין תאונות קשות בעל ניסיון בתחומו, כלומר, איש מקצוע שהתמודד בהצלחה עם תביעות בגין פגיעות גוף ונפש מגוונות שנגרמו כתוצאה מתאונות, אם היו אלה חבלות בעמוד השדרה, בראש, בצוואר או באיברים פנימיים, פגיעות נפשיות וקוגניטיביות או מקרי מוות.
  • דרך הטיפול בלקוחות – יש לברר מהי הגישה ומהו אופן הטיפול של עורך הדין בלקוחותיו ומהם יחסי האנוש שלו, על סמך משוב, המלצות וביקורות של לקוחות שהיו בטיפולו, בהווה או בעבר.
  • התרשמות אישית – כמו בכל הליך של בחירה, חשוב להסתמך בנוסף על הבדיקות האחרות, גם על התחושה ועל ההתרשמות האישית מהאדם ומאיש המקצוע שמולנו. חשוב לשאול את עצמנו האם הוא נראה אמין, האם הוא חד ומקצועי והאם נוצרה בינינו כימיה ראשונית.
  • זמינות – אחת הדרישות החשובות מליווי משפטי מקצועי, היא רמת זמינות גבוהה ללקוח, במהלך תקופת ניהול התיק. חשוב לוודא מראש שמיקום משרד עורכי הדין הוא באזור עם גישה נוחה, ששעות הפתיחה שלו מקובלות ושניתן לקבל מענה טלפוני לשאלות בשעות הפעילות, או אף מעבר להן בעת הצורך.
  • תנאי תשלום – גובהו של שכר הטרחה של עורך דין תאונות קשות, קבוע בחוק. חשוב לוודא שתנאי התשלום שעורך הדין מפרט בפניכם מתאימים ליכולותיכם הכלכליות ותואמים את ציפיותיכם. כמובן שלא מומלץ לבחור עורך דין רק לפי גובה שכר הטרחה, אבל עדיין, מדובר בקריטריון שהוא לעיתים חשוב ומשמעותי. בכל מקרה, מומלץ לוודא ששכר הטרחה שנדרש מכם, תואם את המצב הקיים בשוק ואינו גבוה מהמקובל.
תוכן עניינים

תפריט נגישות

נשמח לעזור לכם!