באילו מקרים עורך דין תאונת עבודה יסייע לכם? דעו את זכויותיכם!

פגיעה בריאותית כתוצאה מתאונה בעבודה או מתנאי עבודה לקויים, מזכה את הנפגע בפיצויים. למי מופנית תביעת הנזיקין ולמה חשוב להסתייע באותו עורך דין תאונת עבודה?  

יציאה לעבודה היא מחויבת המציאות, אבל היא יכולה גם לגבות מהעובד מחיר, בגוף ובנפש, אם בעקבות תאונת עבודה, ואם בשל פגיעה מצטברת שגרמה סביבת עבודה לא תקינה או לא בטיחותית.

תאונת עבודה, מוגדרת כאירוע שהתרחש במהלך העבודה ובדרך אל מקום העבודה או ממנו, אך כאמור גם מחלה שנגרמה או הוחמרה בשל תנאי העבודה, מוכרת כפגיעה בעבודה.

ראשי הנזק בתביעות נזיקין, גם במקרי תאונות עבודה, יכולים להיות כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות, הכרח בעזרת צד שלישי, הוצאות רפואיות על תרופות, טיפולים, נסיעות ועוד. אדם המוכר כנפגע תאונת עבודה, זכאי לתגמול כספי חד פעמי, או לקצבה חודשית לצמיתות, מהביטוח הלאומי.

מחלות מקצוע

בתי דין לעבודה, הכירו עד כה בלא מעט מחלות ותסמונות, כפגיעות בעבודה. לצד תאונות כמו נפילה מגובה, פציעה ממכשור, מכת חשמל וכדומה שעלולות להיגרם בתחומי עיסוק מסוימים, ניתן להגיש תביעה להכרה בנכות, גם בפגיעות שאינן נובעות מאירוע פתאומי וחריג.

מדובר בבעיות רפואיות או מחלות, שנגרמו או הוחמרו בשל תנאי העבודה. יש בהן בעיות שלד רבות, כמו כאבים בכתפיים ובשאר מפרקי היד מעבודה עם כלים רוטטים, בעיות גב וצוואר בעקבות נהיגה ממושכת או נשיאת משאות כבדים, פגיעות בברכיים מעבודה בכריעה ועוד.

בנוסף, מוכרות מחלות כמו מלנומה (סרטן עור) מחשיפת יתר לשמש, אסטמה ומחלות ריאה אחרות (לרבות סרטן) משאיפת אדים רעילים, פרקינסון ומחלות נוירולוגיות אחרות מחשיפה לחומרים כימיים, ליקויי שמיעה או טנטון מחשיפה לרעש ואפילו תסחיף ריאתי, מטיסות ארוכות לחו"ל.

מצבים רפואיים נוספים כמו התקף לב, אירוע מוחי ואפילו סוכרת, שניתן להוכיח שנגרמו מיחסי עבודה לקויים, התעמרות מצד המעסיק, פיטורין, מריבה או אירוע מלחיץ אחר בעבודה, מוכרים גם הם כפגיעות עבודה.

עורך דין תאונת עבודה – מה עושים לאחר תאונת עבודה?

כאשר מדובר בפגיעה פתאומית, כמו תאונה בעבודה, חשוב לנקוט בהקדם בפעולות הנכונות, כדי לחסוך בעיות עתידיות מול הביטוח הלאומי או חברת הביטוח ולשם כך יש לפנות מיידית לקבלת ייעוץ משפטי.

בשלב הבא, יש לדווח רשמית למעסיק על התאונה ולצורך הוכחת נזק, חשוב לשמור שמות ופרטים של עדים לתאונה, לצלם ולתעד את האתר בו אירעה ואת הפציעות שנגרמו. כשמדובר בתאונה קשה, יש לזמן חוקר מטעם משרד העבודה, למקום האירוע.

בהמשך, יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים המעידים על הליכים ובדיקות שנערכו במסגרת הטיפול בפציעה וקבלות על הוצאות כספיות.

יש להגיש הודעה על תאונת העבודה למוסד לביטוח לאומי, עד שנה מיום האירוע ולצרף לה טופס בל'/250,  מסמכים רפואיים ופירוט לגבי נסיבות התאונה ומהות הפגיעה.

ממי ניתן לתבוע פיצויים על תאונת עבודה?

  • ביטוח לאומי – לנפגע בתאונת עבודה, מגיע תשלום של עד 90 ימי מחלה. אם נותר עם נכות או מגבלה, הוא יהיה זכאי למענק ו/או לגמלה חודשית.
  • חברת הביטוח –  כשמדובר בפגיעה בתאונת דרכים, יש לתבוע את חברת הביטוח, ממנה נקנה ביטוח החובה. קביעת אחוזי הנכות על ידי המוסד לביטוח לאומי, מחייבת את חברת הביטוח.
  • קרן פנסיה או ביטוח מנהלים – הביטוח הפנסיוני של העובד, אליו מחויב המעסיק להפריש כספים, כולל גם ביטוח למקרי אובדן כושר עבודה או גמלת נכות.
  • מעביד – במקרים שבהם הוכח שפגיעה נגרמה מרשלנות של המעסיק, ניתן להגיש נגדו (לרוב נגד חברת הביטוח שלו) תביעת נזיקין. מהפיצוי שיקבל העובד, ינוכו הסכומים שיקבל מהביטוח הלאומי.

ייצוג מקצועי על ידי עורך דין תאונת עבודה

מאחר שהמוסד לביטוח לאומי אינו ממהר להכיר בכל תאונה כבתאונת עבודה וחברות הביטוח הן גופים עסקיים שמטרתם למקסם רווחים, כדי למצות זכויות, יידרש לנפגע סיוע משפטי, של עורך דין תאונת עבודה.

כמו כן, מכיוון שתחום דיני הנזיקין הוא רחב ומורכב, תובעים יכולים לצאת מקופחים, אם לא התנהלו נכון מול הנתבעים. סיוע משפטי מקצועי יביא למיצוי מהיר ונכון של ההליך מול חברות הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי.

הידע והניסיון של עורך דין תאונת עבודה הבקיא בתחום דיני הנזיקין, יוכיחו את עצמם, כשתזכו לקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם.

תוכן עניינים

תפריט נגישות

נשמח לעזור לכם!